Partnere
Del

Danmarks bedste eksponering

Vinteren nærmer sig med hastige skridt, og det betyder at danskerne går nogle travle måneder i møde. Der skal juleshoppes, bygges kilometer lange musetrapper og indhentes gløgg og and til det hjemlige fællesskab. Derudover skal der gøres klar til årets TV-event. For når vi trækker os ind i vores varme stuer og væk fra hverdagens julestress og vinterkulde, så er det med håndbold kørende på skærmen. Med andre ord så er håndboldslutrunder lig med succes på seertal. Det viser tal fra Kantar Gallup. Håndbolden har simpelthen taget seerne med storm.

Hele 1.689.000 danskere havde deres øjne rettede mod det knebne 30-31-nederlag til Rumænien ved det seneste VM i 2015 hvor håndboldkvinderne nåede til kvartfinalen.

Det høje seertal skabte stor tilfredshed hos de sponserende virksomheder, som opnåede en høj eksponeringsværdi. Eksempelvis blev en virksomhed som havde en gulvreklame til kampen mellem Danmark-Rumænien, eksponeret i ca. 16 minutter overfor 1.689.000 TV-seere.

Danskernes nøjes dog ikke kun med at se VM. Under sidste års EM-slutrunde i Sverige, tiltrak Danmarks uafgjorte puljekamp mod OL-vinderne fra Rusland 1.173.000 TV-seere, mens man i nederlaget mod Norge kunne mønstre 1.100.000 TV-seere.

De høje seertal gør VM- og EM-slutrunder til Danmarks mest effektive eksponeringsflade for virksomheder, som ønsker øget brand kendskab, styrkelse af brandet gennem koblingen mellem Danmarks nationalsport og virksomheden. Samtidig øges effekten også af den store grad af involvering og engagement hos den store målgruppe.

Med VM for kvinder i december lige rundt om hjørnet, kan du som virksomhed nu købe ind på gulvreklamer til landsholdets kampe. Skulle du være interesseret i at høre mere kan du kontakte:

 

Peter Beyer: 23734181

Lone Marie Jessen: 23260097

Helle Rosenkvist Petersen:  20549920

Steen Leth: 20201370

 

Fakta om Håndbold-VM

Hvor mange ser VM i håndbold?

I gennemsnit har 1.452.000 TV-seere deres øjne rettet mod en dansk VM-kamp, når den bliver sendt live på DR1 eller TV 2, mens semifinaler og finaler typisk tiltrækker ca. to mio. tv-seere.

Ved sidste håndbold-VM så i alt 8.716.000 TV-seere med til de danske kampe.

Hvem ser VM-håndbold?

Den gennemsnitlige håndbold-seer repræsenterer et bredt udsnit af den danske befolkning, da hovedmålgruppe er mellem 15 og 65 år, ligeligt fordelt på køn og demografisk fordelt over hele Danmark.  

Hvor meget bliver en reklame vist i løbet af en kamp?

En gulvreklame (1x5 meter) blev ved sidste VM eksponeret i næsten 100 minutter på DR1/TV 2 i løbet af de danske VM-kampe. Med et gennemsnitligt seertal i Danmark på 1.452.000 TV-seere fik virksomhederne altså med andre ord 100 minutters eksponering foran et gennemsnitligt seertal på 1.452.000 danskere.

Hvad er kontaktprisen for en gulvreklame til VM i håndbold?

Prisen for en gulvreklame per. VM kamp er kr. 25.000.En gulvreklame havde ved sidste VM en kontaktpris for hele VM i håndbold på 0,86 kr. for at nå 1000 mennesker med 30 sekunders eksponering af gulvreklamen.  Medieværdien som reklamen skaber er beregnet til kr. 3.476.000.

Til sammenligning er kontaktprisen i samme periode hos en tv-station på mellem 120-170 kr. for at nå 1000 personer i 30 sekunder. Man bør dog ikke sammenligne de 2 medier i øvrigt, da en gulvreklame ikke er et velegnet medie til budskaber i modsætning til TV Reklamer.

 

Vælg forbund

Luk